fredag 11 oktober 2013

Musikens betydelse

Det här med musik är något alldeles speciellt. Precis som med olika lukter och dofter kan ett par toner på en låt ändra din sinnesstämning på en halv sekund.

För några veckor sedan började andra säsongen av Bron. En helt fantastisk tv-serie om du frågar mig. Jag sträcksåg första säsongen precis innan och efter Kajsa föddes. November 2011. Jag var så lycklig och harmonisk. Förlossningen gick så oväntat bra och hon var så ljuvlig. Det var mörkt och mysigt, jag tände ljus, drack glögg, ammade det lilla knytet såg de sista avsnitten och njöt av livet. 

Intromusiken till Bron är egentligen rätt melankolisk, mörk och deppig. Men för mig är den så förknippad med total lycka och oj vad ont det gjorde nu när jag åter igen fick höra låten. Det var blev en så stark kontrast till hur jag känner nu. Men, låten är ändå fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar