fredag 24 januari 2014

Bockar av femman


Jodå, sakta och segt kommer livet tillbaka och jag känner att jag kan dra ett streck över behandling nummer fem nu. 

Idag tog Jocke och jag en tur (med bil) upp till Södra berget för lunch. Svinmysigt att äta med utsikt, särskilt när man känt sig mer eller mindre isolerad senaste veckan. 


Kvällen fortsätter i lugnt tempo och Kajsa och jag skålar i lyxig fransk lemonad. Är fortfarande påverkad av behandlingen, men det kommer kännas och påverka mindre och mindre så nu ser jag fram emot två sköna veckor! 


7 kommentarer:

  1. Hej Jenny! Vad skönt att du mår bättre! Jag följer troget din blogg! Jag ligger två behandlingar efter dig och du ger mig då mycket värdefull info om hur du mår. Titta gärna in på min blogg "Jag och min monsteboppe". Hjärtliga hälsningar Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda!!

      Vad glad jag blev av din kommentar! Inte för att du har cancer såklart, men det kändes så skönt att för en stund inte vara ensam. Någon i väldigt lika situation. Någon som verkligen förstår. Jag måste helt klart läsa din blogg.

      Stor kram till dig!
      Jenny

      Radera
  2. Vad skönt att kunna bocka av ännu en behandling och att du känner dig bättre :) Fina fina Kajsa. Man saknar hennes glada "hej" nu när hon och Sigge inte går på samma avdelning. Hoppas ni får en härlig helg :) Kramar/ Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen gud, det var jättelängesen jag träffade Sigge! Lillgubben, man brukar ju få sig en visning av diverse bilar :-) Men framåt våren när dom är ute mer hoppas jag få träffa honom lite mer.

      Kramar till er

      Radera
  3. Å vad skönt, snart är denna del av behandlingen över ❤️️!!
    Kram annamaria

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat, ännu en behandling!
    Tycker du om lemonaden? Kajsa ser ut att gilla den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt Elin, den var suuupergod! Måste helt klart testa granatäpple också.
      kram

      Radera