fredag 31 januari 2014

Bra fredag och nedräkning

Idag är det en vecka till nästa behandling. Den SISTA behandlingen! I alla fall i den behandlingsplan jag har nu. Vad som händer i framtiden ska jag inte oroa mig för nu har jag bestämt efter ett antal dagar av grubbleri. Man kan ju aldrig veta, och det där med lungorna får mig att fundera. Men. Jag ÄR trygg med läkarna och vården och jag tror att om det skulle det bli mer cytostatika i framtiden så kommer jag fixa det. Även om det är det sista jag vill. Men som sagt, nu har jag bestämt mig för följa "den dagen den sorgen"-tanken.

Det är så skönt när man släppt något. Nu känner jag mig extra glad igen. Och faktiskt så att jag nästan längtar jag till nästa fredag. Jag vill bara få det här undanstökat. Om cirka tre veckor mår jag förmodligen som idag, bra, och då har jag ingen mer cellgiftsbehandling inplanerad! Fatta den känslan, den kommer att vara ofattbar. 

Just nu har jag också en bra känsla. Känner mig positiv. Idag har jag varit på jobbet och tackat av en kär kollega. Åh vad glad jag är som har ett jobb och kollegor som jag verkligen tycker om! 

Jag fick ett kort på posten idag med en väldigt fin hälsning. Jag blev rörd till tårar. Personen som skickat det mår inte så superbra själv. Också tänker hon på mig. 


Det finns godhet, omtänksamhet och kärlek i vår värld. Tack igen alla ni som visar mig det extra mycket nu när jag behöver det som bäst. Ni skulle bara ana hur mycket det betyder ❤️

Nu ska här njutas av en skön fredagkväll. Jag ska minsann ta mig ett glas härlig Rioja och på tallriken ska det serveras en medium-rare oxe. Det bara måste ju vara bra för blodvärdet :-) 






3 kommentarer:

  1. Du är bara bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny, vad glad jag blir!
    Vasen heter Flora och kommer från Mio. (det är en lookalike på Svenskt Tenns Daggvas). Tror tyvärr att den är slutsåld i de flesta butiker, men kika lagerstatus på mio.se för att se om den finns i någon butik nära dig :)

    Har förresten skummat igenom flera inlägg på din blogg och jag måste bara säga vilken otrolig inspirationskälla du är! Trots allt det du går igenom klarar du ändå av att vara så positiv. Verkligen beundransvärt! sänder en stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh! Tack, vad gullig du är, du har gjort min dag!

      En vas på Mio i Sundsvall är nu reserverad till mig. Jippi!

      Kramar till dig

      Radera