fredag 17 januari 2014

Här ska rådas bot på biverkningar

Jisses vilken laddning jag har med mig hem idag! 



En salig blandning av illamåendemedicin som jag blir förstoppad av som måste lösas av andra preparat. Även om jag inte mådde illa sist skulle jag göra det utan medicinen mot illamående. 

Vanlig alvedon behövs också. Och fotsalva till mina stackars fötter. Kortisonet gör dem och händerna galet torra. 

Kanske viktigast av allt: Neulasta sprutan. Viktig att ta i morgon. Den är bra, den hjälper verkligen de vita blodkropparna, och det tror jag det. Dryga 12 000 pix går den loss på. Cytostatikan jag fick idag, Taxotere, kostade för övrigt 20 000 kr när den kom, men nu har patentet gått ut, så nu är den lite billigare. Säkert bara 15 000 kr typ. 

Tack för att jag bor i Sverige! Jag har betalt ca 250 kr för kalaset. 
Har även läst att Sverige tillsammans med Finland är bäst i världen på Bröst- och Prostatacancer. 

Jodå, visst har man dragit en del vinstlotter här i livet. 

2 kommentarer:

  1. Sätter min oro för att Helena äter blodtrycksmedicin i ett helt nytt ljus! Kämpa på nu gumman. Snart ska du få bäbisbilder av mig att tråna över:) Vi älskar dig gumman, kör hårt nu

    Mellis/Helena

    SvaraRadera
  2. Åh jag tänkte på er idag, med lite tur kanske man får se lite bilder redan om en månad! Och då är jag klar med alla sex behandlingar.
    Ha en mysig helg nu, älskar er 💕

    SvaraRadera