onsdag 22 januari 2014

Måttet dusch

Ahh. Jag har tagit en dusch. Och det kändes bra. Och det är mycket bra, för igår var det bara sjukt jobbigt. En himla bra måttsticka, när det är skönt att duscha igen håller det på att vända. Hoppas jag! 

Personligen har jag alltid gillat att duscha. Och gör det förmodligen onödigt ofta. Nuförtiden tar egentligen en dusch 1-2 minuter. Lika snabbt som för en karl (ja, jag drar alla över en kam) Inget hår ska tvättas eller balsameras och rakhyveln är inte använd sen slutet av oktober. 

Första gångenerna efter hårförlusten var lite märkliga. Vad gör jag nu liksom. Står kvar några minuter har blivit svaret. Händer faktiskt fortfarande att jag böjer huvudet neråt för att vira en handduksturban kring håret när jag duschat klart. Gamla vanor verkar sitta i, och tur är väl det, för om någon månad är det väl dags att börja raka benen igen, å vad jag längtar ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar