tisdag 4 februari 2014

Ibland är det bra att vara infektionskänslig...

...det känns iaf så när man har förtur i kön på Provtagningen på sjukhuset! Nån gång när jag varit där har det säkert varit 20-30 personer i kö. Rätt skönt att bara segla förbi kön då. Ungergär samma känsla som att få gå före i kön på krogen skulle jag tro :-) 

Jag har alltså lämnat blodprov idag för att få ok att genomföra min sista behandling nu på fredag. Tanken slog mig att värderna faktiskt kan vara för låga. Nu tror jag inte det, jag har ju haft okej värden de andra gångerna, men tänk. Känslan i det fallet skulle väl vara som att tro att man ska gå på sin efterlängtade sommarsemester men måste jobba en vecka till. 

I morgon ska jag i alla fall träffa min doktor och då får jag veta. Och, jag är som sagt redo att få den sista behandlingen genomförd. Såg att OS-invigningen passande nog också är på fredag. Bra tajming, om jag orkar kan jag ju följa hela OS! 

4 kommentarer:

  1. Heja Dig, Jenny.
    Det är - i all olycka - fint att få följa din resa. Jag känner både sorg och lycka och ett privilegium att få vara delaktig i dina tankar. Du skriver - trots allt - med glimten och jag kan höra din röst, när jag läser dina ord.
    Du är min idol, och jag kommer stalka dig tills du är frisk.
    Stor kram inför din sista behandlig. Jag tänker på dig <3

    SvaraRadera
  2. Tack åter igen för ditt otroligt fina stöd! Du är en pärla, och dina ord värmer enormt!
    Bamsekram till dig

    SvaraRadera
  3. Hoppas att proverna var bra! Väntar själv oroligt på mina svar! Håller tummarna! Lycka till på fredag, jag tänker på dig kramar Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller mina stenhårt för dej Linda! Lycka till i morgon!
      Kram

      Radera