tisdag 25 februari 2014

Tummen upp för Nioxin & nya fransar!

Det kan kännas lite ytligt att skriva om utseenderelaterade biverkningar. Vem vill verka ytlig liksom? Samtidigt är väl vi alla det mer eller mindre i det vardagliga livet, så det kanske är okej att vara det litegrann under dessa lite speciella omständigheter. 

Så, nu har jag ursäktat mig. 

Om det inte var så att jag gjorde min sista cellgiftsbehandling för drygt två veckor sedan hade det varit dags igen nu på fredag. Mitt hår har inte växt någonting mellan behandlingarna. Varken på huvudet eller någon annanstans. Nu har jag sedan i fredags tvättat "håret" och efterbehandlat hårbotten med Nioxin och nu minsann har jag en härmatta på 2 mm! Det är inte mycket, men det är verkligen på väg!!! Håret växer för första gången på 4 månader. Jippi! Nioxin får alltså högsta betyg av mig. 

Vad gäller fransarna är det på väg ut en massa minifransar. Tror nog det medlet (priorin) också fungerar. Nu har jag dock idag utnyttjat mina hårersättningspengar från Landstinget till lösfransar. Varför inte liksom. Men får 6000 kr per år till peruk och fransar här i Västernorrland. 

Så här blev resultatet ( vänster öga naturligt, höger med pålimmade fransar): 


Blink, blink 😘


3 kommentarer:

  1. Klart man vill känna sig fin! Jag tror det är viktigt för välmåendet med. Snygga fransar:)
    Kram annamaria

    SvaraRadera
  2. Super fint Jenny! :0) // Kram Irre

    SvaraRadera