onsdag 19 februari 2014

Sådärja: Hurrey!

Äntligen! Det börjar kännas bra. På riktigt. I både kropp och själ.

I morse vaknade jag utan huvudvärk och jag kände samtidigt att den riktiga glädjen börjar bubbla nere i maggropen. Som jag väntat. Det. Är. Över. Det är svårt att riktigt glädjas när man inte mår bra. När det hela tiden är något som gnager. Något som känns, svider, gör ont, värker, maler. Men nu är det slut på det. Jippiiiiii!!!

Såklart är jag inte i toppform, men nu kan jag påbörja vägen tillbaka. Och jag kommer att orka mer för varje dag som går. Det kommer ingen ny behandling som ska ta död på de krafter som precis återvänt.

Tanken på det är obeskrivlig. Det låter säkert löjligt, men det gör mig så himla glad. Det är nog omöjligt att förstå hur det känns att få cellgiftsbehandling. Det tar hårt på en psykiskt och fysiskt. Det är omöjligt att vara sig själv, eller ta det som man tänkt. Och det är på ett sätt jobbigt att det inte syns. När folk har vant sig att man inte har något hår så syns det ju inte direkt. Jag ser tydligen pigg och fräsch ut. Och det som varit tänkt som en komplimang har för mig blivit en form av press. En rädsla att man ska tro att jag mår och orkar precis som vanligt. Att jag kanske borde jobba. Eller gå långa promenader. Urknäppt och dumt. Det inser jag nu. Och har väl vetat hela tiden egentligen, men har man höga krav på sig själv verkar man tendera att tro att också andra har det. Så är det i alla fall för mig. Men men, jag lär mig om mig själv, och självinsikt är väl om något sunt?

Hur som helst! Jag börjar må bra. I sinnet riktigt bra. Och nu börjar den. Den ljuvliga vägen tillbaka.

Jag har tjackat mascara "precious cells" och ögonfransserum. Nu ska fransarna tillbaka! Kanske bjuder på en före-efter-bild så småningom :-) 

12 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att du är tillbaka! Nu är det över tjohoooo!!! Nu kan det bara bli bättre och bättre och du bli starkare för varje dag som går! Stort grattis, du klarade det! Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Två kvar för dig nu. Hoppas det går bra och att du INTE bör sjuk.
      Kram

      Radera
  2. Hej min vackra fina vän, Tjohooo nu är det över nu kan allt bara bli bättre, du skall se att sakta men säkert så kommer din styrka och ork tillbaka. Passa på o njut av den underbara vår som kommer, sitt i solen och bara njut av solens varma strålar mot din kind, lyssna på fågelkvitter och se knoppar grönska. Bara att kunna sitta i nuet och bara få vara är så otroligt helande och läkande. Har du ingen ork till promenad men strunta i det, en dag så kommer all din ork att finnas där.
    Stor stor bamse kram och yes du vann kampen ;-)
    Sodis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Känns som himla bra tajming med en antågande vår nu. Solenergi kommer att göra susen!!
      Massor med kramar❤️

      Radera
  3. Hej Jenny!Åhh vad skönt att det är över och du mår bra!Känner igen att man ibland vill att det ska synas tex ett gips, kryckor eller en skylt i pannan!Men men ..vissa förstår nog ändå inte.Ta det nu lugnt och var rädd om dig!Krafterna kommer om du ger det lite tid-nu blir man ju helt utmattad av alla lopp/matcher i Os...
    Kram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram till dig Ingela❤️
      Har haft himla bra sällskap av OS måste jag säga! Bra år att vara hemma!

      Radera
  4. Massor av styrkekramar till dig. Härligt och höra att det är över och att det tom glädjebubblar i magen! :) Hejja Jenny!! Kram Malin (kramal)

    SvaraRadera
  5. Åh va härligt att läsa att det är över, och att du verkar må så bra!!! Stor kram från Sara (obesar)

    SvaraRadera
  6. Va underbart att läsa att du äntligen är klar med behandlingarna och att du är så positiv och bara tänker framåt nu.... Jag lovar att det kommer att underlätta framöver också... Heja på Jenny!! Kram från Irre

    SvaraRadera
  7. Ja, nu är det över...
    Kramar till dej💕

    SvaraRadera