fredag 7 februari 2014

Mitt mantra nu: SISTA

Kan inte fatta att det är sant! Cytostatikabehandling sex av sex idag! Jippi..!!

Ligger på Onkologen och känner mig glad.. Nästan lite uppspelt. Igår gruvade jag mig lite, men jag försökte att hela tiden fokusera på "sista" och det ska jag göra idag också när tyngden och tröttheten börjar göra sig påmind. Troligast börjar det värsta måndag-tisdag för att sedan vända lite på torsdag-fredag. 

Efter den femte behandlingen har jag känt mig mer sliten. På korta promenader släpar jag mig fram. Mitt blodvärde är nu på 96. Under 90 får man blod. Blodtrycket är lågt. Så sammantaget är helt klart energin låg. Jag är sliten. Men, nu är det sista och snart, om kanske en månad, kommer mitt fokus ligga på att sakta men säkert komma tillbaka. Det är nära nu! Det är det. 


10 kommentarer:

  1. Min hjälte <3 Kram fr Graccis

    SvaraRadera
  2. Lilla Gumman vilken resa du har gjort!
    Men nu jäklar....
    <3 Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Så himla skönt att läsa gumsan! Som alltid fantastisk inställning o rätt tänk! <3 Kicki J

    SvaraRadera
  4. Jag gråter lite..för du är så positiv i allt du är med om.Det är starkt gjort!Hoppas att den här jobbiga veckan"svischar"iväg.Sen du....
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Fina du ❤️ Har tänkt på dej och hoppas att fu mår bra i dessa förkylningstider osv. Vi får höras snart. När den här veckan swischat förbi ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Du är grym! ♥ Pöss / Lotta

    SvaraRadera