onsdag 5 februari 2014

Klartecken

Idag har jag träffat min Onkolog och fått veta att mina värden är okej för att genomföra min sista behandling. Skönt! 

Huvudsyftet med att träffa henne var inte för att få provsvaren utan hon ville veta hur det står till med min mage och lite annat. Nya medicinena har gjort det bättre, även om de delvis gett nya problem, så är det ändå att föredra att gå tio gånger på toa om dagen än inte alls på nästan en vecka. Dessutom har jag ju sluppit halsbrännan from hell och det är jag enormt tacksam för. 

Så, i morgon knaprar jag 32 kortisontabletter och laddar upp för sista påsen gift på fredag.  Jo tack, det känns bra!


6 kommentarer:

  1. Du är bäst! /Klanka

    SvaraRadera
  2. Hej Vackra du, snart kan du sätta en bock i kanten och skiten är nu över. And the winner is Jenny :-)
    Du har gjort en resa som är helt enorm och ingen kan riktigt fatta vad du gått igenom om man inte varit där själv.
    Sänder här massor av bamse och styrke kramar så sista behandligne skall vara lättare.

    Kram Sodanc

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sodis!
      Du är så himla gullig.
      Och ja, du sätter huvudet på spiken. Även om man som utomstående förstår det mesta så går det inte helt att sätta sig in i den här fysiska och psykiska resan.
      Men, nu har jag iaf (snart) gjort en stor och tung del av den :-)
      Bansekram

      Radera
  3. Vad skönt! Snart, snart är den här fasen över! Jag fick min tax idag och än är allt lugnt! Men jag vet att smällen kan komma när som! Lycka till i morgon! Styrkekramar Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du oxå fått klartecken :-)
      Min "smäll" kom på 5:e dygnet, men det är säkert olika..
      Vi hoppas på det bästa!
      Kram

      Radera