söndag 3 november 2013

Behandling 1 av 6 -Check!

Nu så. Det har gått 11 dagar sedan jag fick giftet inpumpat i min kropp. Rätt in i ett av de centralaste venerna nära hjärtat. Idag mår jag ganska bra. Jag har inte ens ont i huvudet och känner mig inte särskilt trött. Hoppas det håller i sig hela dagen.

Jag har under dessa dagar mått dåligt, bra och dåligt igen. I tisdags (dag 6) fick jag åka in på sjukhuset efter kräkning och feber. Det var skönt att bli omhändertagen. Och sedan efter drygt två dygn oerhört skönt att få komma hem igen.

Jag känner stark lycka över att första behandlingen är gjord. Viss oro över nästa, som är planerad till 13:e november, men mestadels känns det faktiskt bra. Håller tummarna för några normala dagar nu.

Det är svårt att beskriva hur det känns efter en cytostatikabehandling. Man får biverkningar av cytostatikan och andra biverkningar av medicinen som ska hjälpa mot cytostatikabiverkningarna.
Jag har:
  • varit konstant illamående
  • oerhört trött
  • trögtänkt, inte kunnat koncentra mig
  • förstoppad
  • kissat med stjärten
  • haft huvudvärk
  • känt mig irriterad
  • tung i kroppen, totalt orkeslös
  • nedstämd
Med andra ord helt normala biverkningar i det här läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar