tisdag 5 november 2013

Peruk

Det har börjat lossna nu. Inte supermycket, men mer än normalt. Torrt och strävt har det blivit också. Som Svinto när jag tvättar det. 

Jag har väl hela tiden vetat att jag kommer att tappa håret och inte tänkt så mycket på det. Inte tyckt att det är så stor affär. Men nu har verkligheten kommit ikapp mig är det allt lite ångestfullt. Ska jag raka av det redan nu så som så många andra i min situation väljer att göra? Eller avvakta nån dag till. En vecka? Hur lång tid tar det? Det är ju iaf betydligt snyggare med en rakad skalle än en med alldeles för lite hår. 

Killar utan hår har jag alltid tyckt är snyggt. Fräscht på nåt sätt. Carina Berg var oxå snygg. Och Natalie Portman. Men jag. Knappast. Undra vad barnen ska tycka?

Jaja, på ett sätt är det ingen stor grej. Det växer ut. Det finns ju mössa. Och peruk. En sån har jag beställt idag. Ska bli spännande att se. Champange-färgad är den. Låter ju himla flådigt. Passar mig liksom. 

Testar modellen "Sara". 


Sista dagen med eget hår? 

5 kommentarer:

  1. Allt klär en skönhet..sirrö..kram

    SvaraRadera
  2. Du är så fin Jenny, du passar i allt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du kommer att vara lika snygg som vanligt, men eller utan eget hår. Som du säger, det växer ut igen snabbare än du hinner ana.
    Kram på dig!

    SvaraRadera