onsdag 6 november 2013

I morgon ryker det

Så får det bli. Det är bara plågsamt att känna hur det lossnar. Det kliar och känns som en konstant rysning. Och det är bara att dra bort sjok. Svårt att låta bli. Svårt att koppla bort. 

Nu när beslutet mognat skulle jag kunna ta bort det direkt, men vi har ingen hårklippningsapparat. Lär ju inte bli så bra med hyvel. Näe, i morgon får det bli. 

På fredag ska jag i alla fall gå på Winnerbäck. Har varit lite tveksam då min sjuksköterskas sista ord var att jag ska leva som vanligt men undvika sjuka personer, Birsta lönehelg och stora konserter. Cytostatikan gör mig extra infektionskänslig. 

Men nu blir det konsert för jag har fått klartecken från onkologen vilket känns förträffligt! Och beträffande mössa på, det gäller bara att vänja sig vid tanken, och jag har ju två dagar till på mig. 


3 kommentarer:

  1. Du kommer vara lika fin ändå!! Hoppas du får en kanonkonsert. Tänker på dig, kram!!/obesar

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Du är med all säkerhet skitsnygg i rakat Jenny. Dina stora vackra ögon och fina ögonfransar får komma till sin rätt... Förstår att det känns surt men det växer ju ut igen, starkare än nånsin... Kram Irre

    SvaraRadera