tisdag 12 november 2013

I morgon är det dags

God kväll! 

I morgon är det dags igen, behandling nummer 2. 

Har precis pratat med en sjuksköterska från Onkologen för att min tid behövdes flyttas en halvtimme och då passade hon även på att meddela att mina blodprover såg bra ut vilket innebär ok att genomföra behandlingen i morgon. 

Skönt! Även fast det är gruvsamt att åka dit och må bra och veta att jag kommer må skit på hemvägen så vill jag inget annat än att göra dessa behandlingar. Att behöva skjuta upp en behandling pga för dåliga värden skulle kännas surt. Jag vill ju passera det här parantesen av mitt liv så snabbt som möjligt. Fast, är det något jag lärt mig så här långt så är det att inte ta något för givet och att ta en dag i taget. 

Men nu gläds jag i alla fall att det blir behandling i morgon. Funderar på att fira med en liten mugg av årets Blossa glögg. Nån som testat? 




4 kommentarer:

  1. Har inte testat än men är nyfiken som en katt! Roligt grepp att inte säga vad de kryddat med. Färgerna påminner lite om en dalahäst men det vore kanske lite väl djärvt att krydda med falukorv i dessa tider.. Testade du? Hoppas det går bra imorrn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kul grej! så strategiskt smart.
      Korv smakade glöggen inte, tack o lov för det, men jag undrar jag om jag inte kände lite jordgubbe? Låter ju helt fel, men å andra sidan är flaskan röd. Får bli en hutt till om nån vecka. Just nu har jag nog tillräckligt med kemikalier i kroppen.

      Berätta om du knäcker svaret!
      kram

      Radera
  2. Jag har provat och provat och provat. Den är god, och jag tror mig känna smak av pepparkaka.

    Lycka till, Jenny <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså nån form av typisk pepparkakskrydda är nog med.. Det och jordgubbe! Kring lucia vet vi :-)

      Radera