lördag 21 december 2013

Bästa veckan

Jag får ju behandling var tredje vecka och just nu är det tredje veckan, bästa veckan. I det stora hela har de tre behandlingar jag fått hittills följt ungefär samma mönster. En skitvecka, en hyfsad vecka och slutligen en bra vecka. Och herregud vad viktig den är den här veckan. Att kunna leva nästan som vanligt. 

Tiden när man bara vill träffa ikapp och och göra det jag inte orkat. Det blir mindre tankar oxå. Även om dom finns där i bakgrunden ungefär som ett dåligt samvete. Fast inte så att man kan göra något åt det, som med samvetet. Det jag funderar på nu är hur det nya giftet kommer att påverka. Och hur kortisonet kommer att göra det. Dagen innan ska jag äta 32 kortisontabletter. Trettiotvå! Jag som tyckte det var mycket med tio. Men men, om en vecka vet jag.

Den här veckan har iaf varit väldigt bra. En eftermiddag på Himlabadets relax med Emelie. Tack för det Sandra! Lunch med Kicki och en till lunch med tjejligan. Samtal hos kuratorn och, det stora och:et. Jag har varit på jobbet! Och det var så trevligt. Det enda som var jobbigt var att jag inte hann träffa, prata med och krama alla jag ville. Ni hör ju, här gruvar man sig och tror att man gått och blivit folkskygg också är det bara urtrevligt rakt av. Kommer garanterat gå dit igen och störa :-)

Men, nu är det helg och i morgon ska mormor firas. 90 år fyller hon. Minsann. Det är häftigt på nåt sätt. Sedan kommer julen och den ska jag suga ut det bästa av så att jag sedan är redo att genomföra fyran. Och efter det är det "bara" två kvar. 


2 kommentarer:

  1. Kul att du går in i julhelgen med en stark formkurva:-) På tal om formkurva hade jag ingen aning om att du är sån inbiten löpare. Men det ligger i linje med att nästan alla jag känner blir hurtigare medan jag går åt andra hållet. Hoppas du kan springa tjurruset 2014!

    Nu har jag till slut testat glöggen och kände typ varje smak som någon sa men inget av dom var hallon eller nypon. Till mitt försvar är tungan bedövad av (minst) en twistpåse.

    God jul, Jenny!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning David!

    Är faktiskt ganska förvånad själv att jag gått och blivit löpare, även om jag inte riktigt är där att jag kallar mig för det. Än.
    Och glöggen då, det hade kunnat säga vad som helst och jag hade köpt det. Det är nog mest en massa artificiella smaker i.
    Ha det fint, och du, om du är sugen på något kul, anmäl dig till Tjurruset!

    SvaraRadera