tisdag 31 december 2013

Behandling 4

Jag har gjort fyran!!! Tjolahopp tjolahej!! 
Det har snart gått fyra dygn och jag mår okej. Det enda illamående jag känt är det psykiska på väg till och på sjukhuset. Jag är så lättad. LÄTTAD. Att slippa det akuta illamåendet är som en dröm. Och jag hade aldrig vågat hoppats, så det känns verkligen som en bonus. 

Det jag kan konstatera är att kortisonuppladdningen verkar fungera bra på mig. Jag känner verkligen av nedtrappningen, blir tröttare och tyngre, men jag hoppas jag tagit mig förbi det värsta med dess hjälp. Giftet borde vara på väg ur min kropp nu oxå. 

De biverkningar jag fått är ändå tuffa, men bättre än från det andra gifterna. Det känns som att jag har blyvikter på mig. Jag är tung och orkar inte röra mig. Orkar inte t ex inte stå i duschen. Sitter på golvet, tar mig upp på huk och sedan till en stol för att sen kunna resa mig utan att känna yrsel. Men det är inte konstant. Det kommer en halvtimme när jag orkar lite mer. Och första dygnet orkade jag mig till och med ut 15 minuter. 

Så, jag är trött och orkeslös, har halsbränna och hicka. Magen är inte med än, men jag har iaf lärt mig hur jag sköter den hyfsat med diverse medel och trix. 

Jag var lite rödflossig ett tag, men det verkar ha lagt sig. Vad gäller händerna och fötterna inklusive naglar som troligast kommer att drabbas hårt av detta gift så ser jag inget än... Men det kanske är som med håret, det tar ett par veckor? Just spelar det ingen roll, jag slapp illamåendet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar