tisdag 31 december 2013

Gott nytt år!



Tänk, det blir nyårsafton i år igen. Vad härligt, det måste ju vara ett av de bättre tillfällena på året att passa på att fira  ordentligt. 

Som mamma brukar säga "det är så högtidligt på nyår". 

Nu är det ju så att alla nyår blir inte så där perfekta som man hade tänkt. Precis som livet i sig tar olika vägar då och då, bara det att våra egna höga krav gör det lite mer påtagligt på t ex nyårsafton. 

I år är jag förberedd på att inte fira nyår. Att bara låta det vara och segla förbi. För att sedan ta igen det med dunder och brak en annan gång. Och det känns helt okej. Jag är inställd på det. 

Men, så vaknar jag och är inte lika utslagen och orkeslös som igår. Klockan är inte mycket. Jag tvivlar på tolvslaget men kanske en god middag i alla fall. Kanske. Jag hoppas, men blir inte ledsen om det inte går. 

Gott nytt år önskar jag er alla!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar